diumenge, de març 25, 2012

Assessorament


Si consideram l'assesorament com a un procés de construcció conjunta centrat en la millora de les pràctiques educatives, entenem que debem pronunciar-nos o qüestionar-nos sobre: 
  • com s'ententen els continguts,
  • Les fases del procés,
  • Quines són les tasques que s'han de desenvolupar en les diferents fases, i
  • Quines característiques han de tenir les intervencions dels assessors o assessores que afavoreixein la construcció conjunta 

Entenc que mitjançant la modalitat de formació en centres i mitjançant el projecte definitiu d'aquesta modalitat, obtindrem un instrument per a delimitar els objectius i els aspectes prioritaris de treball i l'orientació educativa a un centre determinat.
Així doncs, desenvoluparé la proposta de la forma següent:

En primer lloc:
  1. Revisar la convocatòria d'algunes temàtiques de les FC que oferim als centres
    1. Presentam l'estructura, les fases i els procediments que consideram necessaris per a ajudar a incorporar a la pràctica educativa les millores i els continguts propis de la FC.
  2. En segon lloc, es mostrarà un model de planificació, resultant de la negociació de la FC.
  3. I en tercer lloc, un model d'intervenció per a una sessió concreta d'una FC, emprant tècniques i dinàmiques d'aprenentatge cooperatiu

Fase NEGOCIACIÓ PROJECTE