diumenge, de novembre 13, 2011

SOBRE EL iGOOGLE

SOBRE EL IGOOGLE I ELS MARCADORS SOCIALS


Ja des de que va sortir la possibilitat de customitzar determinades eines, em vaig declarar usuària. Fa estona que tenc personalitzada la meva pàgina de igoogle.
He de dir que de tant en tant faig alguna revisió de la meva portada, encara que moltes vegades pas per alt consultar-la i em queda més que com un element de decoració. Cosa que no hauria de ser aixó.
En el meu igoogle tenc els gadgets següents:

  • XTEC
  • El Temps
  • Diario de Mallorca
  • El Santoral
  • El diccionari de la RAE
  • Espanya en el món
  • Goggle notícies
  • Wikipèdia



Els marcadors socials (social bookmarking) són aplicacions web que ens permeten principalment organitzar:

• les nostres adreces web preferides (llocs webs, blogs, wikis, vídeos, podcasts, etc) en línia.
• accedir-hi i compartir-les des de qualsevol ordinador.


Abans de l’aparició d’aquest tipus d’aplicació, els enllaços preferits s’emmagatzemaven i classificaven dins l’historial del navegador.

Amb la introducció dels marcadors socials es crea una nova manera de classificació: amb etiquetes (tags), que permet compartir-les tant a nivell de feina per crear una documentació conjunta, com a nivell de la xarxa.

A la meva feina durant aquest curs hem començat a introduir com a marcador social DIIGO, n’hem obert un de col•lectiu a nivell del Centre de Professorat de Palma, això ens permet que documentació que enviàvem mitjançant correu, i que la teníem a carpetes ara disposem d’una biblioteca conjunta, que al mateix temps està connectada a la biblioteca que cada una de nosaltres disposam de forma particular.
També hem establert uns criteris comuns de classificació i etiquetatge,compartit per tots els usuaris que som 19 persones.