dimarts, de novembre 01, 2011


SOBRE LES XARXES SOCIALS

Cada vegada més, som una admiradora, i defensora de les xarxes socials per a ús educatiu.



Actualment desenvolup la meva feina al CEP de Palma, i ara que he intentat fer una relació de les diferents eines i xarxes de la web 2.0, m'adono que realment em trobo immersa en la utilitat, en la practicitat, i en la rapidesa d'informació que em proporcionen alguns d'aquests mitjans.


A continuació detallaré cada una d'elles i quin ús feim:

a.- Eines google: al CEP, els assessors/es som usuaris en plenitud de les diferents eines que google ha posat a l'abast. Al CEP de Palma, tenim un google apps, com a mitjà de comunicació: correu, documents, presentacions, formularis, excel, calendari; tots ells guardats al "nígul".I ja la gran majoria d'aquestes eines, les treballam de forma compartida entre els assessors o entre els centres on intervenim. 
També alguns de nosaltres hem començat a fer ús de la xarxa social +google la qual ens serveix per expandir les nostres informacions i compartir-la amb el cercle d'amics, de companys, de gent interessada, etc,.
Personalment dins les eines google he començat a emprar també el "google sites", pàgina web que m'ajuda moltíssim a tenir seqüenciada tota la informació que comparteix amb els centres on vaig a realitzar algun assessorament educatiu. I que em dóna la possibilitat de tenir la informació en qualsevol moment.

b.- Unes altres xarxes socials que vàrem posar en marxa el curs passat són "TWITTER" i "FACEBOOK", ja les vàrem aplicar per treballar en línia, durant una "Jornada d'Educació TIC" que realitzàrem el mes de juny de 2011. Va ser una autèntica "passada" com els assistents alhora que els ponents, expressaven les seves opinions sobre el que sentien, demanaven informació, sol.licitaven documents,.....

c.- Ja des de fa un grapat d'anys empram el "moodle" que per a mi és un entorn virtual d'aprenentatge que va bé com a repositori de documents, però em resulta una mica estàtic.

d.- Des del curs passat vàrem començar a emprar a nivell intern, entre els assessors la xarxa social EDMODO, i posteriorment l'hem començat a treballar amb els docents. Per a mi em resulta molt útil, ràpida, interactiva, i a més permet tenir classificada tota la informació que es penja en diferents carpetes. Permet crear grups dins la mateixa xarxa, que poden ser independents o compartits. I a més per a ús educatiu, té moltíssima aplicació, ja que permet posar i veure les qualificacions dels alumnes, així com el registre de participació.



e.- Per a tenir les nostres col.leccions i arxius d'informació, enllaços a youtube i a altres indrets de la xarxa, disposam a nivell del CEP de Palma d'un DIIGO grupal, que es nodreix bàsicament de la informació que a nivell individual cada un dels assessors ha anat recopilants i afegint. L'etiquetatge i categorització de la informació, és un dels aspectes en què estem treballant actualment.

f.- A nivell individual, estic subscrita a la xarxa social LINKEDIN, que em permet subscriu-me a grups de temàtiques molt concretes relacionades sobretot amb el món educatiu, i de la qual em nodreix moltíssim per a poder alimentar les xarxes educatives que disposam a nivell col.lectiu.

g.- També som usuària d'un "smartphone", on tenc connectades les diferents eines i xarxes que solc emprar per a la meva feina. Cosa que em permet tenir informació de manera immediata, amb una possibilitat de contestar o compartir al moment, si bé em crea sempre una mica de dependència, que s'ha de controlar. Però al mateix temps necessària, per guanyar amb eficàcia.