diumenge, de novembre 27, 2011


SOBRE ELS BLOCS 

És un lloc web en el qual un o diversos autors escriuen els seus articles que apareixen cronològicament en ordre invers a la seva publicació.
És un lloc interactiu, ja que els lectors poden fer comentaris als articles publicats.

COM ELS PODEM UTILITZAR?

a.- Amb l’alumnat

  • Publicar la programació de l’assignatura amb els objectius, continguts de l’assignatura o curs.
  • Publicar el tipus de avaluació que es realitzarà i com es qualificarà el curs l’assignatura.
  • Agenda/diari/organitzador del curs (dates d’entrega de tasques, calendari d’exàmens, etc...).
  • Anunciar novetats relacionades amb l’assignatura: conferències, articles, notícies, fets d’actualitat...
  • Penjar fotos de sortides i excursions (viatges, activitats culturals,..).
  • Utilitat com a repositori de recursos que proporciona el professor:
  • Publicar continguts i activitats en diferents formats (texts, sons, imatges, animacions): continguts complementaris, de reforç, d’ampliació,exercicis.
  • Com a recopilatori d’enllaços interessants de la web.
  • Per a la realització de projectes, on es pot veure la seva evolució i es pot comentar els problemes que li estan sorgint mentre es va realitzant.
  • Per a la realització de projectes amb alumnat allunyat geogràficament.
  • Per realitzar aclariments, comentaris i rectificacions del que s’ha vist a la classe.
  • Oferir gravacions o comentaris sobre les sessions de treball per tal que les puguin repassar o consultar aquells alumnes que no hagin assistit a classe.
  • Com a punt de reflexió sobre el que s’està veient a classe, comentar els vídeos penjats, els nous recursos...
  • Com a eina d’expressió i comunicació, quan ells mateixos són creadors d’entrades d’un bloc col·lectiu (taller literari, redacció de poesies, contes...).
  • Publicar continguts i activitats en diferents formats (texts, sons, imatges, animacions): continguts complementaris, de reforç, d’ampliació, exercicis.
  • Com a recopilatori d’enllaços interessants de la web.
  • Per a la realització de projectes, on es pot veure la seva evolució i es pot comentar els problemes que li estan sorgint mentre es va realitzant.
  • Per a la realització de projectes amb alumnat allunyat geogràficament.
  • Per realitzar aclariments, comentaris i rectificacions del que s’ha vist a la classe.
  • Oferir gravacions o comentaris sobre les sessions de treball per tal que les puguin repassar o consultar aquells alumnes que no hagin assistit a classe.

Com a punt de reflexió sobre el que s’està veient a classe, comentar els vídeos penjats, els nous recursos...
Com a eina d’expressió i comunicació, quan ells mateixos són creadors d’entrades d’un bloc col·lectiu (taller literari, redacció de poesies, contes...).
Utilitat per a publicar, entregar i/o compartir treballs dels alumnes
Escriure un diari de l’alumne per anotar el més important que s’ha après

b.- Amb el professorat

  • Utilitat com a tauler d’anuncis entre els docents.
  • Calendari d’avaluacions.
  • Planificació mensual de reunions.
  • Com a repositori de recursos que proporcionen els diferents professors amb un interès comú.
  • Com a eina de comunicació i discussió
  • Un espai de trobada per compartir experiències amb altres docents.
  • Per a publicar i compartir les pròpies creacions (tutorials, vídeos, llibres, articles, pràctiques educatives...)
  • A mode de presentació en activitats de formació. Exemple: Llegir i escriure amb les TIC
  • Per a documentar les diferents activitats que es duen a terme a les aules.
  • Es recomanable crear un bloc per a un context i una funcionalitat concreta. Com més clara sigui la funcionalitat per la s’ha creat el bloc, més senzill serà redactar i construir missatges.