CONÈIXER i COMPARTIR MITJANÇANT
UN ENTORN TECNO-SOCIAL
UN ENTORN TECNO-SOCIAL
Principals aportacions de la web 2.0:
- Mitjançant el pas d'una Web estàtica (web 1.0) a una web dinámica (web 2.0) s'ofereix a l’educació moltíssimes possibilitats.
- La clau es la participació, la possbilitat de negociar i interactuar.Qualsevol persona pot publicar continguts a la xarxa, la complexitat és menor per a l’ususari i permet a aquestos concentrar-se en els continguts.
- Es permet accedir a la informació de manera senzilla, és una de les claus.
- S'introdueix el terme de Folksonomia, a través de la web 2.0, els usuaris poden clasificar en etiquetes totes les seves troballes i aportacions.
- S'introdueix el concepte de massa, el protagonista és l’usuari que comparteix, intervé en un procés de socialització i es genera coneixement compartit que proporciona major utilitat.
- El medi x excel·lència és el blog, el qual aglutina diferents serveis on-line i a més es retroalimenta.
- Com ens afecta la introducció de la web 2.0? Es basa en un component social, que potencia l’intercanvi i la comunicació, per a desenvolupar valors de construcció col.lectiva del coneixement.La informació no està sols als centres educatius, sinó a la xarxa, és necessari cercar i seleccionar, recopilar informació, i agregadors.
- S'incorporen els termes de: Nadius digitals que són multitasquing, i han nascut dins una societat digital; front als emigrants digitals que s'han anat incorporant amb el temps.
- Interactividad: la Web 2.0 se genera pels usuaris de la informació.Connectar i compartir informacióna,grans grups de gent fan feina conjunta i etiqueten, classifiquen les feines per fer-les més eficients.
- Efectes: Democratitizació, amb els usuaris possibilitats dels mitjans i els diaris.Passen a ser productors
- Crec que tenim davant de nosaltres una eina potentíssima, que ha fet i ha produït una autèntica revolució en la manera de generar el coneixement, en la manera de compartir-lo i en la manera d'elaborar-lo. Pens que és necessari realitzar una immersió dins les diferents eines que ens proporciona la web 2.0, i que ja passen a formar part de la web 3.0. Ara bé, per a poder emprar-les, el professorat en general hem de canviar la nostra manera de fer les classes. La importància ja no són els continguts, aquests estan a la xarxa, la importància és el tractament d'aquests continguts i com arribam a emprar-los per a poder desenvolupar-nos en una societat fonamentalment digitalitzada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada