diumenge, de desembre 11, 2011

SOBRE LA SINDICACIÓ DE CONTINGUTS


Sobre la sindicació de continguts, he de dir que no havia treballat, encara que sí que era conscient, que determinades pàgines mostraven el símbol i les RSS.
Cercant informació sobre la sindicació, he pogut esbrinar que es tracta d'un procés mitjançant el qual, nosaltres, usuaris de la web, podem obtenir informació actualitzada, una vegada que hem agregat aquests "feeds" o arxius generats a la web, a un programa com el "google reader", que et permet tenir la informació al teu ordinador sense haver d'anar a cercar la pàgina, mitjançant el navegador

Reflexionant sobre els beneficis que això em pot suposar:

  • En primer lloc tenir seleccionades diferents pàgines i poder classificar-les per temàtiques i carpetes o cercar-les per paraules clau.
  • Segon, poder fer cada matí una lectura actualitzada, dels blogs als que estic subscrita, les notícies dels diferents diaris i canals, la música que més sona, i poder tenir un sumari de notícies al meu ordinador.
  • Tercer, el fet de tenir una sindicació de continguts, permet estar subscrit a diferents web -pròpies de la nostra especialitat- i obtenir resums de contingut a un mateix lloc, sense haver de perdre temps obrint i tancant finestres del navegador.
  • Quart, els tipus de contingut als que ens podem sindicar poden ser: escrits (blogs), sonors (podcasts), fotos (flickr), vídeos (youtube)

Jo ja me he obert el meu compte a google.com/reader, realment és molt senzill subscriure's, i crec que a partir d'ara les pàgines que tenc assenyalades em seran més fàcil accedir i no passar certes coses per alt, com poden ser: convocatòries oficials, documents, etc.

Ahh! i a més al google reader hi puc accedir des del meu bloc, encara més fantàstic...!!!